Des del 2025 tots els veïns/es que utilitzin la deixalleria municipal podran gaudir d'un descompte en el rebut de les escombraries domiciliàries. Es pot recollir la targeta personal de la deixalleria que acredita la utilització del servei en horari d'atenció al ciutadà al departament de Medi Ambient a l'edifici de Cal Ros.
">
Des del 2025 tots els veïns/es que utilitzin la deixalleria municipal podran gaudir d'un descompte en el rebut de les escombraries domiciliàries. Es pot recollir la targeta personal de la deixalleria que acredita la utilització del servei en horari d'atenció al ciutadà al departament de Medi Ambient a l'edifici de Cal Ros.
Des de l'Ajuntament de Tordera es continua incentivant a la ciutadania per la realització d'una bona gestió de residus. Des de ja fa uns anys, (2008) ja s'aplica una bonificació per la realització de compostatge casolà, ara, amb l'arribada del 2025, també s'aplicarà un descompte en el rebut de les escombraries domiciliàries si utilitzeu la deixalleria municipal. Es tracta d'una bona fórmula per impulsar la utilització d’aquestes instal·lacions, i al mateix temps per incentivar en la ciutadania la introducció de bons hàbits en matèria de gestió de residus.
Què necessito, on i quan puc recollir la nova targeta de la deixalleria?
De 9h a 13h a les oficines de Medi Ambient ubicades a Cal Ros, C/Sant Ramón núm 42.
Només cal portar el DNI i en el cas de ser arrendatari, haureu de presentar una sol·licitud amb el permís del propietari/propietària de l'habitatge i la fotocopia del DNI d'aquest.
El residu i la quantitat mínima bonificada és el següent:
Voluminosos (mobles, cadires...): 1 m3
Residus verds (restes de poda, jardineria...): 1 m3
Matalassos: 1 unitat
Oli de cuina: 1 litre
Aparells elèctrics i electrònics:
- De gran format (neveres, rentaplats, forns...): 1 unitat
- De petit format (exprimidors, fluorescents, bombetes,
torradores...): 2 unitats
Roba, teixit i similars: 2 kg
Bateries de vehicles: 1 unitat
Piles: 10 unitats
Tòners: 2 unitats
Residus especials (dissolvents, pintures...): 2 litres
Càpsules de cafè: 100 unitats
Així de 3 a 6 dies anant a la deixalleria amb algun d’aquests residus, gaudireu d’un descompte del 5%, de 7 a 12 dies el 10% i si al cap de l’any, heu anat més de 10 vegades a la deixalleria, el descompte serà del 15%.
El descompte s’aplicarà l’any següent a les aportacions, prèvia instància de sol·licitud. Aquesta instància caldrà presentar-la entre l’1 de gener i el 31 de març de l’any següent (2026) a les aportacions, indicant a la sol·licitud que durant l'any 2025 s’han fet les diferents aportacions a l'equipament (No cal especificar els dies en concret). Si no presenteu aquesta sol·licitud de reducció en temps i forma, s’entendrà que no esteu interessats, i per tant s’aplicarà per aquell any, la taxa que us correspongui segons la naturalesa de l’immoble.