El BO JOVE és una ajuda de 250 € mensuals que s’atorga durant dos anys sempre i quan es compleixin els requisits durant aquest temps. Es pot sol·licitar a partir de dilluns 19 de maig a les 9.00h i fins el divendres 23 de maig a les 14h.

">

Aquest dilluns 19 de maig s'obre la convocatòria per a sol·licitar el BO JOVE del lloguer d'habitatge

Última revisió 16-05-2025 12:22
16/05/2025

El BO JOVE és una ajuda de 250 € mensuals que s’atorga durant dos anys sempre i quan es compleixin els requisits durant aquest temps. Es pot sol·licitar a partir de dilluns 19 de maig a les 9.00h i fins el divendres 23 de maig a les 14h.

Qui pot sol·licitar el Bo Jove?

Els joves de fins a 35 anys (inclosos) en el moment de presentar la sol·licitud, que tinguin o estiguin a punt de tenir un contracte de lloguer o de cessió d’ús d’un habitatge o d’una habitació a Tordera.

Si encara no té contracte ni estàs empadronat i t’atorguen l’ajuda, disposaràs de dos mesos per presentar el contracte i tres mesos per empadronar-te.

A més cal:

  • Estar empadronat/ada a l’habitatge. 
  • El preu del lloguer no pot superar 900 € per un habitatge i 450 € per una habitació, què és límit màxim de preu de lloguer per l’àmbit metropolità (Maresme, etc.).
  • Estar al corrent de pagament del lloguer i que el pagament es faci per transferència bancària, domiciliació, ingrés en compte, Bizum o rebut de l’administrador.
  • Acreditar una font regular d’ingressos que provinguin de feina, activitats de recerca o prestacions de l’any 2023, però si el jove ha començat a treballar al 2024 o 2025, llavors, hauran de ser de l’any que correspongui.

On pots fer la sol·licitud?

Preferentment via telemàtica per tal de tramitar-la amb rapidesa, perquè es concediran les ajudes per ordre d'entrada, amb la documentació complerta i correcta,  fins que s'esgoti el pressupost.

Podeu fer el tràmit telemàtic mitjançant el següent enllaç: https://habitatge.gencat.cat/ca/ajuts/ajuts-pagament-habitatge/subvencions-bo-lloguer-jove

És imprescindible l'IDCAT MÒBIL per fer la tramitació telemàtica. Podeu obtenir-lo mitjançant el següent enllaç

Aquelles persones que necessitin presentar la sol·licitud en modalitat presencial, poden adreçar-se a l’Oficina Local d’Habitatge de l’Ajuntament de Tordera de 9h a 14h de dilluns a divendres.

Al moment de fer el tràmit presencial cal disposar dels documents bàsics originals referents al contracte, SEPA o certificat de titularitat bancària i els rebuts pagats fins a la data de presentació de la sol·licitud d'impresos sense grapes i en bon estat. 

El Casal de Joves també facilitarà informació per realitzar aquest tràmit.