Es tracta d'un projecte que vincula estudiants universitaris amb infants i joves del municipi per afavorir la seva inclusió social, cultural i lingüística. El divendres passat se’n va fer la presentació oficial a l'Antic Hospital de Pobres. 

">

L'Ajuntament de Tordera inicia el Projecte Rossinyol un nou programa de mentoria socioeducativa

Última revisió 17-11-2025 13:20
17/11/2025

Es tracta d'un projecte que vincula estudiants universitaris amb infants i joves del municipi per afavorir la seva inclusió social, cultural i lingüística. El divendres passat se’n va fer la presentació oficial a l'Antic Hospital de Pobres. 

QUÈ ÉS EL PROJECTE ROSSINYOL?

Aquesta primera edició compta amb tres parelles de mentoria, formades per estudiants universitàries i infants i joves de diferents centres educatius de Tordera. Cada parella es trobarà un cop per setmana per compartir activitats de lleure, converses i experiències que afavoreixin la confiança, la inclusió social, el desenvolupament personal i el sentiment de pertinença.

La iniciativa s’emmarca en els Plans Educatius d’Entorn i respon als objectius de potenciar l’equitat educativa, enfortir la cohesió social, promoure l’ús de la llengua catalana, reforçar l’acompanyament a les famílies i impulsar hàbits de vida saludables.

BENEFICI DIRECTE PER TORDERA

Amb aquesta primera edició, Tordera fa un pas endavant en la promoció d’un model educatiu comunitari que connecta educació, voluntariat i inclusió social, amb la voluntat de consolidar i ampliar el projecte en els propers cursos.

El Departament d’Educació estableix que la mentoria contribueix directament als sis objectius estratègics del PEE:

  1. Equitat educativa i desenvolupament integral:
    La mentoria ofereix suport personalitzat i iguala oportunitats, ajudant infants i joves a superar desigualtats socials, culturals o lingüístiques.

  2. Connexió entre aprenentatges formals i no formals:
    El mentor/a actua com a pont entre escola, família i entorn, facilitant itineraris educatius personalitzats i promovent la participació en activitats educatives i culturals.

  3. Orientació i acompanyament educatiu i familiar:
    La mentoria dona suport en moments de transició i vulnerabilitat, reforça les competències parentals i promou la implicació de les famílies en el procés educatiu.

  4. Educació intercultural i mirada antiracista:
    Les relacions entre mentors i mentorats fomenten la convivència, el respecte i el sentiment de pertinença, contribuint a una societat més inclusiva i cohesionada.

  5. Ús i valor de la llengua i cultura catalanes:
    La mentoria afavoreix l’aprenentatge i ús del català i la participació en activitats culturals locals com a eina de cohesió i identitat compartida.

  6. Promoció d’hàbits saludables i activitat física:
    A través del vincle educatiu, es promouen estils de vida saludables i la participació en activitats esportives i de lleure.

L'ESTRENA

Divendres 14 es va celebrar l’acte d’inici del Projecte Rossinyol a Tordera, una iniciativa de mentoria socioeducativa que s’implementa per primer cop al municipi. El projecte està impulsat per l’Ajuntament de Tordera a través del Pla Educatiu d’Entorn (PEE) i es desenvolupa en col·laboració amb l'equip impulsor del Projecte Rossinyol a la Universitat de Girona.