Es tracta d'un projecte que vincula estudiants universitaris amb infants i joves del municipi per afavorir la seva inclusió social, cultural i lingüística. El divendres passat se’n va fer la presentació oficial a l'Antic Hospital de Pobres.
">
Es tracta d'un projecte que vincula estudiants universitaris amb infants i joves del municipi per afavorir la seva inclusió social, cultural i lingüística. El divendres passat se’n va fer la presentació oficial a l'Antic Hospital de Pobres.
QUÈ ÉS EL PROJECTE ROSSINYOL?
Aquesta primera edició compta amb tres parelles de mentoria, formades per estudiants universitàries i infants i joves de diferents centres educatius de Tordera. Cada parella es trobarà un cop per setmana per compartir activitats de lleure, converses i experiències que afavoreixin la confiança, la inclusió social, el desenvolupament personal i el sentiment de pertinença.
La iniciativa s’emmarca en els Plans Educatius d’Entorn i respon als objectius de potenciar l’equitat educativa, enfortir la cohesió social, promoure l’ús de la llengua catalana, reforçar l’acompanyament a les famílies i impulsar hàbits de vida saludables.
BENEFICI DIRECTE PER TORDERA
Amb aquesta primera edició, Tordera fa un pas endavant en la promoció d’un model educatiu comunitari que connecta educació, voluntariat i inclusió social, amb la voluntat de consolidar i ampliar el projecte en els propers cursos.
El Departament d’Educació estableix que la mentoria contribueix directament als sis objectius estratègics del PEE:
Equitat educativa i desenvolupament integral:
La mentoria ofereix suport personalitzat i iguala oportunitats, ajudant infants i joves a superar desigualtats socials, culturals o lingüístiques.
Connexió entre aprenentatges formals i no formals:
El mentor/a actua com a pont entre escola, família i entorn, facilitant itineraris educatius personalitzats i promovent la participació en activitats educatives i culturals.
Orientació i acompanyament educatiu i familiar:
La mentoria dona suport en moments de transició i vulnerabilitat, reforça les competències parentals i promou la implicació de les famílies en el procés educatiu.
Educació intercultural i mirada antiracista:
Les relacions entre mentors i mentorats fomenten la convivència, el respecte i el sentiment de pertinença, contribuint a una societat més inclusiva i cohesionada.
Ús i valor de la llengua i cultura catalanes:
La mentoria afavoreix l’aprenentatge i ús del català i la participació en activitats culturals locals com a eina de cohesió i identitat compartida.
Promoció d’hàbits saludables i activitat física:
A través del vincle educatiu, es promouen estils de vida saludables i la participació en activitats esportives i de lleure.
L'ESTRENA
Divendres 14 es va celebrar l’acte d’inici del Projecte Rossinyol a Tordera, una iniciativa de mentoria socioeducativa que s’implementa per primer cop al municipi. El projecte està impulsat per l’Ajuntament de Tordera a través del Pla Educatiu d’Entorn (PEE) i es desenvolupa en col·laboració amb l'equip impulsor del Projecte Rossinyol a la Universitat de Girona.