És una de les accions que s'inclou dins el projecte de l'Ajuntament de Tordera de difusió i revalorització del mercat històric
">És una de les accions que s'inclou dins el projecte de l'Ajuntament de Tordera de difusió i revalorització del mercat històric
L'Ajuntament de Tordera va impulsar, a principi del mes de febrer, un seguit d'accions de promoció i revalorització del mercat de Tordera. Un projecte a llarg termini que té com a voluntat, posicionar el mercat de Tordera -així com Sant Pere i el dels dimarts- al mapa internacional. És per aquest motiu que, des de llavors, s'ha engegat una sèrie d'accions de difusió via mitjans de comunicació, contingut digital, presentació en fòrums de venda no-sedentària, entre d'altres. Ara, el govern municipal ha inclòs el mercat dins el Pla Director impulsat per la Diputació de Barcelona (DIBA).
A través de la Gerència de Comerç, es desenvolupa un estudi de prospectiva dels mercats setmanals, que ha d'esdevenir un instrument de suport, pràctic, per als ajuntaments de la província de Barcelona que vulguin implementar polítiques de millora i modernització dels mercats setmanals en matèria de MVNS en els propers anys, per a revitalitzar-los i adaptar-los als nous hàbits de compra i consum de la ciutadania, i garantir la supervivència d'un subsector econòmic generador d'activitat econòmica i d'ocupació i dinamitzador dels teixits socioeconòmics dels municipis.
En la primera sessió, el regidor de mercats, Aniol Canals, va presentar el mercat de Tordera a l'expert encarregat, el qual també va entrevistar paradistes i altres implicats en aquest mercat històric. El mercat dels diumenges de Tordera compta amb 171 anys d'història i actualment disposa de prop de 220 parades en una superfície de venda de 1.6km de lineals. L'horari és de 7h del matí a 14h del migdia. Entre les parades que s'hi poden trobar actualment n'hi haurà de fruita i verdura fresca, plantes, roba, llaminadures i d'altres.
La realitat socioeconòmica actual, les noves tendències i els canvis en els hàbits de compra, la competència entre els diferents formats comercials i la disminució de la renda per capida de les famílies, tenen impacte directe en el comerç, en general, i en els mercats de venda no sedentària en particular, amb una important fuga de clients i pèrdua de parades, amb la consegüent disminució de l'activitat econòmica i un increment de la desocupació en els mercats de venda no sedentària.