Enguany, es pretén iniciar una nova fase de l'"Ets tu qui no ho fas bé?" però aquesta vegada amb un subtítol anomenat "#llença'm on toca"; una campanya que busca de nou, una reflexió en la generació de residus.
">Enguany, es pretén iniciar una nova fase de l'"Ets tu qui no ho fas bé?" però aquesta vegada amb un subtítol anomenat "#llença'm on toca"; una campanya que busca de nou, una reflexió en la generació de residus.
Per una banda, en reduir la seva generació, però cercant alhora, generar un recurs; en la línia que aquell residu si el dipositem on toca, esdevé un recurs de nou.
A través d'unes ampolles de vidre d'1 litre reutilitzables, es vol crear la consciència sobre la importància d'adoptar hàbits de consum responsables.
Amb aquestes ampolles de vidre es vol potenciar el consum domèstic d'envasos de gran format i evitar la generació de residus i l'estalvi de recursos.
Es tracta d'una iniciativa que rep el suport de les empreses "Ecoembes i Ecovidrio" i que aconsegueix donar continuïtat amb les diferents mesures implementades per part de l'Ajuntament de Tordera amb el compromís de la protecció del medi ambient i la promoció de pràctiques sostenibles.
S'espera que tingui un impacte significatiu en la reducció de deixalles valoritzables que acaben erròniament a la fracció rebuig.
La campanya que es pretén dur a terme té com les anteriors dutes a terme per aquest consistori, l'assoliment d'aquests objectius:
1. Fomentar la recollida selectiva
2. Augmentar els nivells de recollida selectiva i de recuperació i reutilització de recursos, quantificant-ne els compromisos.
3. Impulsar i assolir una nova cultura del consum fomentant el canvi en els hàbits de la ciutadania incentivant la compra d'envasos d'un sol ús de gran format a les llars.
4. Reduir les tones de plàstic d'un sol ús que acaben a la fracció resta.
5. Implantar un model i uns sistemes de gestió de productes que afavoreixin la reducció i la prevenció de residus
6. Millorar la informació i la comunicació sobre la destinació dels residus, els costos, els beneficis i els impactes socioambientals.
7. Potenciar les complicitats i els vincles entre tots els segments de la societat del nostre municipi per tal d'estendre una consciència favorable a la nova cultura del consum.
8. Reduir les conductes incíviques relacionades amb la gestió dels residus.
9. Avançar cap a una economia circular que, des de l'àmbit local, innovi per perllongar el cicle de vida de les matèries i fomenti nous sistemes de producció.