L'Ajuntament prorroga fins al 31 de desembre el termini per sol·licitar els microcrèdits a interès 0 per a empreses i negocis locals afectats per la COVID19

Última revisió 01-07-2021 09:31
04/11/2020

L'Ajuntament de Tordera informa que prorroga el termini de sol·licituds de microcrèdits a interès 0 per a totes les empreses i negocis locals s'hagin vist afectats per la crisi de la COVID19. El termini de sol·licituds de microcrèdit s'amplia fins a 31 de desembre. 

L'objectiu d'aquests ajuts és facilitar l'accés al finançament de les empreses viables de la situació d'afectació per la crisi de la Covid-19 i que han vist greument perjudicada la seva activitat a causa d´aquesta. A continuació una breu explicació de les condicions i com fer la sol·licitud:

Beneficiaris

  • Persones treballadores autònomes físiques donades d'alta al RETA, amb centre de treball a Tordera.
  • Microempreses (amb màxim 10 treballadors i que el seu volum anual de negoci o balanç anual no superi els 2 milions d'euros), amb centre de treball a Tordera.

Import dels ajuts i condicions:

  • Ajuts fins al 100% del pressupost de la inversió i/o despesa necessària i amb un límit màxim de 3.000 euros.
  • Tipus d'interès: 0%.
  • Carència: No es contempla.
  • Termini màxim de devolució: 12 mesos pels ajuts de fins a 1000€, 18 mesos pels ajuts de fins a 2.000€ i 24 mesos pels ajuts de fins a 3.000€.
  • Amortització amb quotes constants mensuals.
  • Data de pagament: L'Ajuntament de Tordera girarà el rebut domiciliat entre els dies 1 i 5 de cada mes.

Com fer la sol·licitud:

Les sol·licituds s'hauran de formatizar a través de la seu electrònica de l'Ajuntament de Tordera.

  • Sol·licitud d'ajuts reintegrables o de microcrèdits a microempreses i persones treballadores autònomes afectades per la crisi provocada pel COVID-19.
  • Certificat de dades bancàries.
  • Memòria descriptiva de les actuacions a què es farà front amb la quantia atorgada.

El termini de sol·licitud es prorroga fins al 31 de desembre. 

Si teniu qualsevol dubte, podeu contactar amb el Departament de Promoció Econòmica al correu electrònic promocioeconomica@tordera.cat o bé al mòbil 674 298 586 de 8 a 14h.

En paral·lel, la Generalitat de Catalunya ha aprovat un nou paquet de mesures adreçat a diferents col·lectius afectats per la crisi derivada de la COVID19. Entre aquestes ajudes, en destaquen la deducció de l'IRPF, la rebaixa del lloguer per a establiments tancats, els ajuts per la cancel·lació d'espectacles musicals i la suspensió de desnonaments durant l'Estat d'Alarma: 

El Govern aprova una deducció de l'IRPF per a les rendes més baixes:

  • Donar resposta a les dificultats econòmiques del sector del turisme a Catalunya com a conseqüència dels efectes econòmics de la pandèmia.
  • Protegir els treballadors amb major precarietat laboral que aquest any s’han hagut d’acollir a un ERTO, es troben a l’atur o que han encadenat diversos contractes per l’actual situació provocada per la COVID-19.
  • Per una banda, l’Executiu ha acordat un nou ajornament de la posada en marxa de l’increment de les tarifes de l’impost sobre les estades en establiments turístics, i, de l’altra, ha aprovat una deducció autonòmica en l’IRPF per a les rendes laborals/salarials més baixes.

Regulació de l'IRPF

La regulació actual de l’IRPF estableix que no estan obligats a presentar la declaració els contribuents que hagin percebut rendiments íntegres del treball d’un mateix pagador per import inferior a 22.000 euros bruts anuals.

En canvi, si els rendiments provenen de dos o més pagadors, la declaració s’haurà de presentar a partir de 14.000 euros bruts anuals rebuts. És el cas dels treballadors que, durant el 2020, hauran cobrat una part del sou de la seva empresa i una altra de l’Estat, en forma de prestacions contributives derivades de situacions d’ERTO o la prestació corresponent per haver-se quedat a l’atur.

Per evitar que aquests treballadors es vegin penalitzats, el Govern ha creat una deducció autonòmica de l’IRPF equivalent a la diferència entre la quota íntegra catalana i la quota íntegra estatal, sempre que aquesta diferència sigui positiva. En altres paraules, la Generalitat deixarà de cobrar el diferencial català.

S’estima que aquesta mesura podria beneficiar unes 250.000 persones a Catalunya i que la pèrdua d’ingressos per a la Generalitat serà d’uns 16,3 milions d’euros en el pressupost del 2022.

Els negocis tancats per la COVID-19 pagaran la meitat del lloguer:

Els arrendataris de locals comercials tancats o amb l’ús limitat per les mesures contra la COVID-19 podran renegociar el preu dels lloguers. El Consell Executiu ha aprovat un decret llei que faculta els titulars dels negocis per iniciar una negociació amb els propietaris dels immobles per establir, de mutu acord, una rebaixa de l’import de la mensualitat.

Rebaixa del 50 % en els establiments tancats:

Si l’acord entre les parts és impossible, la nova norma fixa que l’import del lloguer dels negocis tancats quedarà automàticament rebaixat al 50 %, a comptar des del dia que el llogater hagi notificat la voluntat de negociar.
Amb les restriccions en vigor, aquesta mesura afecta bars, restaurants, gimnasos, centres d’estètica, bingos, casinos, sales de joc i ludoteques.
Reducció del preu en els negocis en funcionament parcial

A les activitats parcialment restringides, si no hi ha acord per la revisió temporal del lloguer, la rebaixa de la quota també serà del 50 % de la part desaprofitada. És a dir, que si un negoci té l’aforament limitat a la meitat, el titular haurà de pagar la totalitat del lloguer de la meitat de la qual sí que en pot treure rendiment, però només pagarà el 50 % de la part restringida per les mesures sanitàries.
Segons les restriccions actuals, entre els negocis amb l’aforament o els horaris parcialment afectats hi ha teatres, comerços, botigues de 24 hores i hotels.
Exclusió dels productes per endur i de l’enviament a domicili.

Als efectes d’aquesta norma, la venda de producte per endur i l’enviament a domicili no es tenen en compte. Per exemple, si aquest és l’únic servei que pot oferir un restaurant, el decret llei considera que el negoci està tancat i que la reducció de la quota del lloguer ha de ser igualment del 50 %.

Ajuts per la cancel·lació de concerts o espectacles o festivals de música

El dia 3 de novembre s’obre el termini per sol·licitar els ajuts que compensen la reducció d'ingressos o pèrdues per concerts o espectacles cancel·lats en festivals de música durant el 2020 amb motiu de la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19. Hi ha de temps fins al 30 de novembre.

S’adreça a qui havia estat contractat o s’havia compromès en realitzar concerts o espectacles en festivals de música i, que donada la situació sanitària, finalment no han pogut realitzar-se.

Destaquem:

  • Cal que les persones sol·licitants tinguin el seu lloc d'actuació principal a Catalunya i que acompleixin activitats culturals remunerades.
  • Les activitats que donen dret a l’ajut han d’haver estat cancel·lades o bé ajornades més enllà del 31 de desembre de 2020.
  • Els concerts o espectacles cancel·lats que s'havien previst poden ser tant de dins de Catalunya com de fora.
  • Aquesta línia de subvencions es tramita telemàticament, motiu pel qual és necessari disposar d'un certificat digital per signar el formulari de sol·licitud.
  • L'import màxim de la subvenció s'estableix d'acord amb el 40% del cost del caixet de cada concert o espectacle cancel·lat que estava previst dins del marc d'un festival de música.

Aquestes subvencions són compatibles amb les línies de subvencions de l'Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural i de l'Institut Català de les Empreses Culturals següents:

  • Subvencions per a despeses estructurals d'entitats afectades pel cessament de l'activitat cultural a causa de l'estat d'alarma amb motiu de la COVID-19.
  • Subvencions per a les despeses de funcionament d'empreses i entitats culturals durant la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19.
  • Altres subvencions de l'Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural per a la mateixa finalitat, sempre que l'import dels ajuts concedits no superi l'import de les pèrdues d'ingressos objecte dels ajuts.

Interrupció dels desnonaments a famílies vulnerables

El Consell Executiu ha aprovat un Decret llei que reforça la protecció dels col·lectius més vulnerables davant possibles desnonaments mentre duri l’estat d’alarma o estigui en vigor qualsevol altra restricció de mobilitat per motius sanitaris. Els desnonaments quedaran explícitament suspesos fins que el gran tenidor o entitat financera propietària de l’habitatge ofereixi el lloguer social a què està obligat.

El Decret llei aprovat vol assegurar que les persones en risc d’exclusió residencial puguin romandre en el seu domicili mentre duri l’estat d’alarma. El Decret llei no afecta els inquilins de pisos propietat de petits tenidors.

Desnonaments suspesos

Així, s’especifica que els procediments de desnonament iniciats en què no s’hagi acreditat l’oferiment d’un lloguer social s’han d’interrompre perquè el gran tenidor pugui formular la seva proposta.

Col·lectius protegits

Les persones i famílies vulnerables són:

  • Persones o famílies en situació de vulnerabilitat acreditada ja abans de la pandèmia
  • Persones o famílies que ocupen el pis on viuen des d’abans del juny de 2019 sense títol habilitant
  • Els casos d’extinció del contracte de lloguer amb un gran tenidor
  • Persones o unitats familiars vulnerables amb dificultats per pagar les quotes hipotecàries
  • Excepcionalment, també quedaran cobertes les persones o famílies que han ocupat un pis d’un gran tenidor entre juliol de 2019 i l’inici de l’actual estat d’alarma, el 25 d’octubre, si compleixen els requisits de vulnerabilitat i disposen del corresponent informe social. En aquest cas, però, no és obligatori oferir-los un lloguer social.
  • En cas que els Mossos d’Esquadra o les policies locals rebin una denuncia sol·licitant mesures cautelars relatives a desocupacions d’habitatges de persones o famílies en risc d’exclusió residencial i ocupin l’habitatge, hauran de sol·licitar informe urgent als serveis socials competents, comunicant aquesta sol·licitud immediatament al Ministeri Fiscal.
  • El Decret llei no afecta els inquilins de pisos propietat de petits tenidors