Promoció Econòmica prepara la campanya de reforç al comerç local amb concursos, microcrèdits i l'obertura parcial del mercat el 14 de juny

Última revisió 16-06-2021 11:02
05/06/2021

Promoció Econòmica de Tordera ha fet un bon balanç de les dues reunions mantingudes aquesta setmana amb els comerciants locals. Durant les sessions, que es van celebrar de manera telemàtica, tant l'alcalde, com la regidora i el personal tècnic de l'Àrea van exposar els principals eixos de la campanya de promoció del comerç local i les accions que l'acompanyaran a fi de dinamitzar i promoure el teixit comercial local després de la crisi de la COVID 19.

D'una banda, l'àrea impulsa aquestes setmanes la campanya de visibilitat del comerç: "Ara més que mai, jo compro a Tordera, i tu?". Aquesta campanya pretén impulsar la imatge de Tordera com a eix comercial a partir de tres vessants: Jo compro, jo em cuido i jo consumeixo. D'aquesta manera, es farà arribar als establiments uns vinils identificatius amb el seu tipus de producte (articles d'alimentació, roba, calçat i complements, centres d'estètica, salut, imatge personal i perruqueries i a bars i restaurants). També es distribuiran arreu del nucli urbà i les urbanitzacions lones identificatives amb l'eslògan de la campanya i s'instal·laran també pancartes de grans dimensions a les entrades de Tordera. 
A banda del grafisme i la imatge, la promoció del comerç local s'acompanyarà de la injecció de 7500 € directes al comerç local a través d'un sorteig via xarxes socials. Aquest sorteig, les bases del qual es donaran a conèixer properament, lliurarà 150 vals de 50 € per gastar a les botigues de Tordera. 

Per altra banda, durant les reunions també es va tractar la posada en marxa d'una nova fase del mercat. Tal com van anunciar l'alcalde i l a regidora de Promoció Econòmica, el proper 14 de juny el mercat ja estarà en funcionament al 50% de la seva capacitat. L'obertura progressiva del mercat respon a la necessitat de garantir les mesures de seguretat i salut que estableix el Ministeri de Sanitat i que cal complir per evitar nous contagis. L'aforament del mercat seguirà sent limitat, serà obligatori l'ús de la mascareta i no es podran tocar els productes. 

A les reunions telemàtiques també es va avançar una de les mesures en les que treballa l'Ajuntament i que vol donar cobertura a les necessitats reals i específiques de cada comerç, més enllà de la campanya de visibilitat. Les àrees d'Hisenda i Promoció Econòmica estan treballant en la creació de microcrèdits a interès zero que oferirà el propi Ajuntament. La voluntat del govern municipal amb aquesta eina és facilitar al màxim la recuperació econòmica del comerç  injectant liquiditat directe en funció de les seves necessitats i característiques de cada comerciant i/o persona autònoma. 

Finalment, durant les reunions es va plantejar la possibilitat de participar en la futura plataforma digital Market Place, de Cliccat. Seguint la línia de vendes online que es va posar en marxa durant el confinament Slowshopping.cat i a la qual s'hi van adherir alguns establiments, la mateixa plataforma ofereix ara la possibilitat de vendre productes de proximitat en línia arreu del territori, com ho fan altres plataformes de venda per internet. En aquest cas, és a decisió particular de cada comerciant el formar part o no d'aquesta iniciativa, a la que l'Ajuntament està disposat a donar-hi suport econòmic si els comerciants finalment aposten per aquesta eina digital. 

L'Àrea de Promoció econòmica no descarta seguir organitzant reunions d'aquestes característiques amb el teixit productiu local, ja que fomenta l'intercanvi d'idees i propostes de manera directa i àgil  i també permet flexibilitzar les trobades en diferents horaris i des de qualsevol dispositiu mòbil.

Cartell de la campanya