S'activa el Pla Ventcat d'alerta per forts vents fins demà dimarts

Última revisió 17-01-2023 12:36
16/01/2023

Protecció Civil de la Generalitat ha activat en fase d’ALERTA el Pla especial d'emergències per risc de vent a Catalunya VENTCAT arran de la previsió del Servei Meteorològic de Catalunya que indica que avui dilluns s'inicia un episodi de vents amb ratxes fortes i que s'intensificarà de cara a dimarts i que afectarà la major part de territori de Catalunya.

Per aquest motiu, l'Ajuntament de Tordera recomana extremar les precaucions i seguir els consells preventius que podeu trobar a l’enllaç http://interior.gencat.cat/ventades.

Es recomana retirar tots aquells objectes que siguin susceptibles de caure a la via pública des de balcons, terrasses, terrats, i altres elements elevats, així com assegurar aquells que no es puguin retirar. 

Un cop s’iniciï l’episodi, cal evitar situar-se en punts que poden dur un risc associat, com zones arbrades, pel perill que caigui una branca, al costat o recer de murs que no siguin estables i apartats de qualsevol element inestable o que pugui caure per la força del vent. També cal ser molt prudent en la conducció i seguir els consells del Servei Català de Trànsit.

Es demana extremar les precaucions en les activitats a l'exterior, especialment en zones de muntanya o més exposades. Si les condicions no són adequades renuncieu a l'activitat.