El Departament de Cultura, juntament amb l’Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural (OSIC), com cada any, fa públiques diverses línies de subvencions les quals les entitats locals i universitats públiques s’hi poden acollir.

">

Seguiment de la implementació del Calendari de Conservació i de Seguretat i Accés i del Quadre de Tipologies Documentals de l'Ajuntament de Tordera

Última revisió 25-11-2024 12:44
25/11/2024

El Departament de Cultura, juntament amb l’Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural (OSIC), com cada any, fa públiques diverses línies de subvencions les quals les entitats locals i universitats públiques s’hi poden acollir.

Aquest any, l’ajuntament de Tordera ha tornat a participar en una d’aquestes línies, concretament  la línia destinada a les subvencions per al disseny i la implementació d’un sistema de gestió de documents en arxius d’entitats locals i universitats públiques.

L’Arxiu Administratiu de l’Ajuntament de Tordera ha presentat la continuació del projecte iniciat l’any passat, i que porta per títol: 

Finalització de la revisió de la implementació del calendari de conservació, seguretat i accés, del quadre de tipologies documentals (QdTD) i revisió de sèries i expedients de conservació permanent per fer transferències cap a l'i-Arxiu dels anys 2015-2017, i inici pels anys 2018-2020.

El projecte d’aquest any consisteix, en primer lloc, en acabar d’implementar, a tota la institució la tasca iniciada l’any passat, el Calendari de Conservació, de Seguretat i Accés i el Quadre de Tipologies Documentals, i en segon lloc, aplicar aquestes eines a la documentació i als expedients que té la corporació en suport electrònic, sobretot, acabar alguna documentació que ens faltava dels anys 2015-2017, i iniciar la revisió  a la documentació relativa als anys 2018-2020.

D’aquesta manera, aquesta documentació podrà ser transferida a un arxiu electrònic, anomenat i-Arxiu de la mateixa manera que en un arxiu físic, i per tant, que aquests documents electrònics es mantinguin íntegres i accessibles al llarg del seu cicle de vida.

Així doncs, en un context de gestió documental no només, de control de la documentació en paper, sinó també dels documents electrònics, la rapidesa i el volum dels tràmits no permeten una intervenció posterior, sinó que s’ha de fer des de l’inici.

Una bona gestió documental a la nostra organització facilita la recuperació de la informació d’una manera més eficient i eficaç, a banda d’estalviar diners i temps tant a la mateixa institució com a la ciutadania.

Aquesta actuació s'ha realitzat amb el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.