L'èxit del projecte pioner "L'Art de ser espectador" de Tordera, permet als infants apropar-se al Teatre i aprendre a través de la cultura.
">L'èxit del projecte pioner "L'Art de ser espectador" de Tordera, permet als infants apropar-se al Teatre i aprendre a través de la cultura.
El govern de l'Ajuntament de Tordera presenta el balanç, juntament amb la Fundació Teatre Clavé, de la 27ª edició de L’Art de Ser Espectador. Un dels projectes més consolidats al país i que més ha crescut, en benefici de la cultura i l'educació.
Es tracta d'una campanya pionera que vincula l’educació amb les arts escèniques, oferint a infants i joves una experiència cultural que reforça els continguts acadèmics des de una altra mirada, en horari escolar.
Amb la participació de 31 centres educatius i més de 10.000 alumnes, el projecte arriba a escoles i instituts de l’Alt Maresme i la Selva, incloent municipis com Tordera, Palafolls, Santa Susanna, Malgrat de Mar, Pineda de Mar, Sant Pol de Mar, Sant Cebrià de Vallalta, Fogars de la Selva i Maçanet de la Selva.
Aquest any, la programació manté el seu compromís amb la qualitat artística i la diversitat, tot posant en valor l’essència de les arts escèniques i deixant en segon pla la tecnologia. L’objectiu pedagògic és recuperar els codis teatrals que molts infants han perdut i despertar l’esperit crític en una societat marcada per l’acceleració de les pantalles i les xarxes socials. Així ho confirma la comunitat escolar que valora molt positivament el projecte, expressant que, moltes vegades és l’única via d’accés a la cultura per a molts infants i joves.
“L’Art de Ser Espectador” reafirma el seu paper com a referent en la formació cultural i artística del territori, consolidant-se com una eina fonamental per apropar les arts escèniques a les noves generacions.
Des del govern municipal a través d'alcaldia es dóna també un impuls important en aquest projecte amb l'intercanvi d'impressions i el tancament dels diferents convenis de col·laboració amb els ajuntaments de la comarca que també hi participen.